تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۰
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۲۳۹۷۴
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۱|صعودی شدن دوباره قیمت نفت

‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از سقوط ۸ درصدی در هفته گذشته امروز با یک دلار و ۸۹ سنت رشد به ۶۷ دلار و ۷ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که سرمایه گذاران اقدام به خرید نفت ارزان کرده اند و تضعیف نسبی دلار بر بازار نفت تاثیر گذاشته است، قیمت نفت در بازار‌های جهانی پس از ۷ جلسه کاهش امروز شاهد افزایش بود. اما نگرانی‌ها در مورد افزایش موارد ابتلا به سویه دلتا سبب شده تا رشد قیمت محدود باشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با یک دلار و ۸۹ سنت به ۶۷ دلار و ۷ سنت رسید. اوایل امروز قیمت نفت برنت به پایین‌ترین رقم از ۲۱ ماه می‌یعنی ۶۴ دلار و ۶۰ سنت رسیده بود.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز برای تحویل در ماه اکتبر با یک دلار و ۷۴ سنت معادل ۱.۷ درصد رشد به ۶۳ دلار و ۸۸ سنت رسید. اوایل امروز قیمت نفت خام آمریکا هم به پایین‌ترین رقم از ۲۱ ماه می‌یعنی ۶۱ دلار و ۷۴ سنت رسیده بود.
هر دو شاخص نفتی هفته گذشته بدترین عملکرد هفتگی را در طی بیش از ۹ ماه اخیر شاهد بودند به نحوی که نفت برنت حدود ۸ درصد و نفت خام آمریکا حدود ۹ درصد سقوط داشت.
کازوهیکو سایتو تحلیلگر بازار نفت در موسسه فوجیتومی در این باره گفت: «بازار‌ها پس از کاهش شدید هفته گذشته بالاخره نفس راحتی کشیدند.»
وی افزود: «انتظار داریم قیمت‌ها این هفته باز هم اصلاح شود، اما احساس حاکم بر بازار احتمالا به دلیل افزایش نگرانی‌ها از کندی تقاضا برای مصرف همچنان کاهشی باقی خواهد ماند.»
چند کشور جهان از جمله چین و آمریکا در واکنش به افزایش موارد ابتلا به کرونا اقدام به وضع محدودیت‌های تردد و مسافرت کرده اند و همین مساله تقاضا برای مصرف انرژی را پایین آورده است.
در عین حال عرضه نفت رو به افزایش است و تولید نفت آمریکا در هفته اخیر به ۱۱.۴ میلیون بشکه در روز رسیده است. شرکت‌های حفاری آمریکایی نیز برای سومین هفته متوالی به تعداد سکو‌های حفاری خود افزوده اند.
اما تضعیف دلار اندکی موجب تقویت قیمت نفت گشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده